У даній статті розглядаються особливості мовної гри, її різновиди, функції та використання в рекламних текстах, як варіант залучення нових споживачів.
Сучасні правила маркетингу і будь-який бізнес просто не можуть повноцінно існувати без високоякісної і правильно складеної реклами. Сучасні підприємства саме з цієї причини мають цілі команди, в обов'язки яких входить створення і поширення ефективної та якісної реклами. Ефективною вважається та реклама, яка стимулює споживача до покупки товару або послуги, іншими словами на вказану в рекламі пропозицію повинен утворитися попит. Одним з найкращих варіантів залучити велику кількість споживачів за допомогою реклами - це написати яскравого слогана або тексту, який буде запам'ятовуватися з першого погляду.
Давайте ж розглянемо як «мовна гра» може допомогти створити яскравий, який привертає увагу, креативний рекламний слоган.
«Мовна гра» - це цілеспрямоване порушення мовних правил і норм для збільшення експресії в текстах. За допомогою мовної гри можна обійти цензуру, викликати задоволення у споживача, привернути увагу цільової аудиторії.
На сьогоднішній день розрізняються кілька різновидів мовної гри: словесна, стилістична, синтаксична, морфологічна, орфографічна, графічна, фонетична. Кожен вид по своєму "працює", тільки в конкретному випадку і при певних умовах. Основний показник вибору різновиду гри - це цільова аудиторія. У тексті з наявністю "мовної гри" повинні бути такі слова, які споживач би зрозумів, і вони не викликали б дискомфорту.
· Фонетична гра - це вживання 1-го або 2-х однакових звуків у словах, які стоять поруч, наприклад, «В подарунок порядок».
· Графічна гра полягає у візуальному сприйнятті тексту. В основному застосовують спеціальні шрифти, кольорові гами, виділення, скорочення і гучні слова.
· Орфографічна гра полягає в порушенні всіх існуючих правил правопису. Наявність помилок в тексті дуже привертає увагу, отже, добре запам'ятовується.
· Морфологічна гра - вилучення логічно відповідних слів із загальної рекламної фрази, або застосування в слогані морфем.
· Синтаксична - використання в слогані фраз з двояким значенням.
Сучасну людину оточує величезна кількість різноманітної реклами, яка представлена в різноманітній формі, з основних можна виділити: фото, картинка і відеоролик. Вмикаючи телевізор, слухаючи радіо, проходячи повз магазин, просто гуляючи по вулиці, читаючи газету або журнал, ми стикаємося з рекламою, і через це люди просто навчилися ігнорувати звичайну рекламу. Для вирішення цієї проблеми якраз досвідчені маркетологи і використовують «мовну гру». Якісна, правильна і креативна реклама завжди буде залучати споживачів, і неважливо, що буде в ній: неправильно розставлені розділові знаки, помилки в словах або двозначність фраз, найголовніше, щоб мета виправдовувала засоби.
