Іноземна мова стала невід'ємною складовою нашого життя, зустрічаючись в повсякденному житті на кожному кроці. Знання іноземної мови стає необхідністю, саме тому вивчати її починають зі шкільної парти. Для тих, хто втратив можливість вивчити іноземну мову у школі або в університеті, існують курси та репетитори. Багато хто помічає, що навчання для одних є дуже простим заняттям, інші при всьому своєму старанні не можуть освоїти навіть найпростішу мову. Чому так?
Відповісти на це питання складно, оскільки, перш за все, слід розібратися в головній причині - що учень робить «не так». Основною помилкою є спроба приступити до вивчення, не розібравшись в предметі. Дана проблема властива не тільки учням та зустрічається навіть у досвідчених вчителів. Тому важливо обов'язково розібратися в предметі вивчення, в його суті, а зробити розбір з найменшою кількістю помилок допоможуть наступні поради:
• ефективне вивчення мови неможливе за стандартною програмою, яка підходить тільки для ознайомлення. Навчальні матеріали слід підбирати індивідуально, прислухаючись до думки учня. Предмет, що викладається повинен бути не тільки корисним, але також цікавим, оскільки мозок людини запам'ятовує краще саме те, що йому сподобалося;
• Зубріння давно себе віджило! Неможливо вивчити не зрозумівши матеріал. Вивчення в контексті, на прикладах, дасть набагато кращій результат. При складанні списку слів, слід відштовхуватися від контексту, а не тематики. Наприклад, тему «Animals» elephant, dog, giraffe, cow, hippopotamus запам'ятати буде набагато важче, ніж складений по контексту - elephant, africa, savannah, heat, sun;
• систему навчання слід розробляти не для викладача, який вже знає англійську. Вона повинна бути розроблена під учня. У зв'язку з цим, корисно буде ознайомитися з розробленою Виготським, зоною найближчого розвитку, яка обґрунтовує важливість індивідуального підходу до навчання. Завдяки цій методиці, кожен крок на шляху до знання, буде легше попереднього завдяки заздалегідь підготовленому ґрунту;
• Раніше вважалося, що слід переходити до живої мови, лише отримавши широку теоретичну базу. Дане твердження хибне, навпаки, «живі» приклади допомагають краще засвоїти теорію. Як правило, пояснене на прикладі запам'ятовується значно легше, ніж завчене правило, за яким розбираються приклади. Навчання повинно бути цікавим!
Досліджувана мова - це не підручник з декількох сотень сторінок, а досвід, що складається з окремих контекстів. Видатний вчений в галузі лінгвістики Стівен Крашен, часто нагадує про важливість індивідуального навчання, вважаючи важливим навіть таку дрібницю, як емоційний настрій учня на сприйняття матеріалу. Він абсолютно правий, адже мозок завжди намагається забути все, що вважав нудним, нецікавим. При цьому, все цікаве, яскраве, захоплююче прагне відтворювати, виводячи в пам'яті знову і знову. Саме тому, часто дуже легко запам'ятати улюблену пісню на іноземній мові, але важко вивчити урок тієї ж мови, який наш мозок спочатку сприйняв як нецікаву інформацію. Головне ж - це працездатність, яким би цікавим не було вивчення, якщо воно носить стихійний характер, позитивного результату не буде. Учень повинен прислухатися до вчителя, виконуючи всі його приписи, але вчитель повинен чути думку учня, вносячи корективи в метод викладання. Не забувайте про бажання. Якщо немає бажання, навіть найефективніша методика не дасть потрібного результату.